Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с дебитомер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от mite80
    Първоначално публикувано от KirilSol
    Първоначално публикувано от mite80

    смяната на дебитомера, сама по себе си е съпроводена с рестартиране на ЕКУ-то и изчистването на грешки записани в следствие на смяната...т.е. много е вероятно, само с чиста физическа смяна да не намериш разлика, или тя да е несъществена...
    това за еку-то не го разбрах съжалявам
    има доста по-компетентни колеги от мен...но с две думи..ЕКУ-то (electronic control unit) управялва цялата работа на двигателя като получава информация за всички параметри от различните сензори, какъвто сензор е и дебитомера, щото мери количеството въздух с който се образува горивната смес...та това ЕКУ непрекъснато взима данни от всякъде и ти определя работния режим. Въз основа на тези данни се "изгражда" т.нар селф-адаптейшън или режим при който твоята кола е свикнала да работи месеци наред съобразно информацията от текущите ти датчици. Когато смениш някой сензор (датчик) който е основен - като дебитомер, ламбда сонда, температурен датчик и т.н. е препоръчително да се направи ресет на ЕКУ-то за да може да получи реална информация от новопоставените датчици и въз основа на тази нова информация да си направи нов селф-адаптейшън или нов оптимален режим на работа на мотора. Това обикновено се прави с компютърна диагностика в РАЗБИРАЩ сервиз, какъвто е този в София като най-близък до теб. Има и един друг начин, ама няма да го споменавам да не направиш някоя глупост.

    Човече, отиди до София и си оправи колата като хората, после сам ще се изумиш как вървят алфите
    Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
    Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
    Lancia Ypsilon '02

    Comment


    • #77
      благодаря KirilSol за компетентния отговор.май ще трябва да се ходи до софия ,ама ще изчакам малко защото няма кинти. дали ще има проблем ако я карам така за сега?
      ALFA ROMEO 1.6 V TS '98

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от mite80
        благодаря KirilSol за компетентния отговор.май ще трябва да се ходи до софия ,ама ще изчакам малко защото няма кинти. дали ще има проблем ако я карам така за сега?
        не би трябвало...освен че не върви и гори повече, друго няма какво да и стане ако причината е дебитомер...по-добре си я оправи по-скоро
        Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
        Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
        Lancia Ypsilon '02

        Comment


        • #79
          благодаря
          ще се опитам
          защото колата ме кефи яко
          ALFA ROMEO 1.6 V TS '98

          Comment


          • #80
            Има ли вероятност дебитомера да реагира бавно на потока въздух. Демек при рязко отваряне на дросела да не може да отчете точното количество въздух, а да отчете по-малко. Или да закъснее с отчитането?
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #81
              Щом са направили нещо дето да отчита количеството на преминаващия въздух, е логично да са го направили бързо реагиращо - не знам дали е така, просто мисля логично......
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ
                Щом са направили нещо дето да отчита количеството на преминаващия въздух, е логично да са го направили бързо реагиращо - не знам дали е така, просто мисля логично......
                За повреда говоря аз.

                Като отворя рязко дроселовата клапа първо се чува един вакум в колекторите. Чува се как засмуква въздух. В същия този момент мотора се разтреперва, зачудва се и след секунда чак двига обороти. Имам чувството, че влиза много въздух а не се подава повече гориво в този момент и сместа обеднява.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от oem
                  За повреда говоря аз.

                  Като отворя рязко дроселовата клапа първо се чува един вакум в колекторите. Чува се как засмуква въздух. В същия този момент мотора се разтреперва, зачудва се и след секунда чак двига обороти. Имам чувството, че влиза много въздух а не се подава повече гориво в този момент и сместа обеднява.
                  Аз имам чувството че си прав. И моя дебитомер в момента се държи така..
                  Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
                  EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от Bodom
                    Първоначално публикувано от oem
                    За повреда говоря аз.

                    Като отворя рязко дроселовата клапа първо се чува един вакум в колекторите. Чува се как засмуква въздух. В същия този момент мотора се разтреперва, зачудва се и след секунда чак двига обороти. Имам чувството, че влиза много въздух а не се подава повече гориво в този момент и сместа обеднява.
                    Аз имам чувството че си прав. И моя дебитомер в момента се държи така..
                    Нямам друго обяснение. Тя и бавно вдига обороти нещо. Няма я рязкостта на работа на двигателя. Иначе стига до прекъсвач без да прекъсва никъде по времето на форсиране, но вдига бавно.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #85
                      И при мен е така - част от секундата след като дросела се отвори, сякаш има нещо като частично замисляне, преди двг да реагира с повишаване на оборотите - прави ми го и на газ, и на бенз......а другото интересно е че понякога не ми го прави....
                      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                      Comment


                      • #86
                        Не ти го прави на студено защото сместа е по богата.
                        156 1,8 ТS 99
                        Nissan Murano 2005

                        Comment


                        • #87
                          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ
                          И при мен е така - част от секундата след като дросела се отвори, сякаш има нещо като частично замисляне, преди двг да реагира с повишаване на оборотите - прави ми го и на газ, и на бенз......а другото интересно е че понякога не ми го прави....
                          При мен не го прави, след като я понастъпя 2-3 пъти над 4500 рпм. Тогава се събужда и става бегачка. Ако карам в града на ниски обороти, после като реша (понякога) не мога да я изфорсирам на 100%. Решението - повече газ
                          2014: Deutschland über alles

                          Comment

                          Working...
                          X